Kustības maršruts

Liepājas tramvaja līnija stiepjas 7,4 km garumā no pilsētas ziemeļaustrumiem līdz tās dienvidrietumu galam.

Ceļš no viena gala līdz otram aizņem 29 minūtes.

Tas ir labākais maršruts pirmajam ceļojumam pa pilsētu – lai iepazītu Liepāju, izprastu tās ģeogrāfiju un ieraudzītu visas tās ievērojamākās vietas.

Maršrutā ir 36 piestātnes (mēs esam pieraduši saukt tos par pieturām) – 18 vienā virzienā un 18 pretējā. Ja ziemeļu galapiestātne atrodas 2,5 kilometru attālumā no jūras krasta, tad no dienvidu galapiestātnes līdz liedagam – vien piecu minūšu garš ceļš kājām.

Tramvaja maršruts sākas Brīvības ielā. Tad sliedes pagriež pa labi, Dzelzceļnieku ielā – lai pietuvinātos dzelzceļu stacijai un autoostai. Stacijas laukumā straujš pagrieziens pa kreisi, vairāk neka uz 90 grādiem, Rīgas ielā. Paripojot pa Parādes laukuma vidu un pārbraucot Tirdzniecības kanālu pa Tramvaja tiltu, vagons iebrauc tieši pilsētas centrā, Lielajā ielā. Pabraucot garām Rožu laukumam, tramvajs izdara strauju pagriezienu uz jūras pusi, Krišjāņa Valdemāra ielas virzienā. Tad augšup Kārļa kalnā, lejup, vēl nedaudz gar vecām mājām – un te nu ir Līvas laukums. Šeit sākas Klaipēdas iela, kuru tramvajs izbrauc gandrīz līdz pašam galam.

Tramvaja sliedes visās šajās ielās neparādās uzreiz. Brīvības ielā – 1900. gadā, Klaipēdas ielā – 1972., Valdemāra ielā – vēl desmit gadus vēlāk. Tramvaja līnijas maršruts mainījās daudzkārt. Bet kas ir raksturīgs – šodien tikai Lielajā ielā tramvajs brauc ielas vidū. Praktiski viss pārējais maršruts izvietots izdalītajā joslā, kā rezultātā autotransports tramvaja kustībai netraucē, un tas attīsta lielu ātrumu. Liepājas tramvajs ir pats ātrākais Latvijā – satiksmes ātrums ir 17,25 kilometri stundā. Reti kāda lielā pilsēta, un pat metropole var palielīties ar tik ātru tramvaju. Un vēl – Liepājas tramvajs ir vienīgais Latvijā, kuram visas līnijas garumā ir dubultsliedes, viensliežu posmu un pārmijas vietu pilsētā nav.